Selasa, 26 Maret 2013

►APA SEBABNYA KAMI BANDINGKAN AGAMA

080 ... ^_^
MENGAPA KADANG SY BANDINGKAN AGAMA LAIN?

السلام عليكم . بِسْــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم.لا إله إلاَّ الله.محمد رسو ل الله
الحمد لله رب العا لمين. الصلاة و السلام على رسو ل الله.اما بعد

Sy yakin ada ahli/member group yg bertanya, mengapa sy selalunya bandingkan antara islam & Christian?

Sy yakin saudara muallaf kita sudah tahu apa alasannya
Sy yakin saudara kita yg siswa perbandingan agama di universitI pun sudah tahu alasannya
Sy yakin saudara kita yg sikit banyak tahu soalan KRISTOLOGY pun sudah tahu alasannya

Sy pun percaya jika ramai member yg ada dalam lingkungan & pergaulan islami serta ekonomi kuat.
Tapi jika kita tengok di luar sana, di tengah saudara kita yg fakir miskin & di kampong kecil, ramai sekali terjadi kes pemurtadan.

Data rasmi dari 3 sumber:
1. Government
2. Sumber Islam
3. Sumber Christian
Menyatakan jika muslim yg murtad menjadi kafir dalam masa 50 tahun ini jumlahnya seramai 20juta orang untuk south east asia sahaja.

Banyak terjadi pemurtadan dengan segala macam cara yg diguna. Dari cara halus sehingga cara tak betul. Sy tak menyerang agama lain, sekali lagi, sy cume nak sampaikan kebenaran, dan lagi kita cume beladiri, kita wajib bela akidah & keyakinan kita yg telah diserang dari semua arah mulai dari mode, fashion, food, televisien, radio, mass media, budaya dan segala cara licik mereka serang kita.

Kena diingat jika pemurtadan ini bukan sekedar menukar akidah islam jadi kafir, tapi juga dengan cara lain:
1. Menjauhkan generasi Islam dari Islam
2. Membudayakan hal yg bertentangan dengan Islam
3. Menebarkan isu terorisme yg tak betul
4. Menjelekan ajaran Islam sperti poligami & lain
5. Menebarkan budaya seks bebas yg berawal dari pacaran, pegang tangan & cium di muka umum
6. Membatasi perkembangan islam dengan program 2 anak sahaja
7. Menampilkan mode yg mengumbar aurat kaum hawa
8. Menjauhkan jilbab & kerudung dari kaum akhwat
9. Menguasai pemerintahan dari bawah mulai kepala kampong sehingga atas sedapat mungkin
10. Program television dengan syiar maksiat
11. Jalan fikiran liberalism, demokratism, pluralism
12. Dan masih banyak lagi cara lainnya yg tak mungkin sy urai disini

Dari itu, sy mengajak kita agar bersatu, merapatkan barisan, mari tengok sekitar kita yg telah ramai orang dikuasai budaya, jalan fikiran, gaya hidup & tak yakin dengan islam.

20juta orang tadi belum lagi termasuk orang yg cakap “SEMUA AGAMA SAMA, SEMUA AGAMA BAIK, SEMUA AGAMA BOLEH MASOK SURGA.” Ajaran ini pun tak betul kerana dalam Qur’an jelas tertulis:
Sesiapa sahaja yg mencari agama selain Islam maka tidak akan diterima agama itu darinya dan di akherat dia termasok orang-orang yang merugi.

Jumlah orang yg mengatakan semua agama sama ini boleh diperkirakan melebihi 100juta orang dalam masa sejak 50 tahun lalu. 15juta orang ditambah 100juta orang ini pun belum lagi termasuk orang yg tak yakin dengan islamnya. Ada perasaan malu dengan islam, terpengaruh oleh berita mass media yg tak betul soalan terrorism atau berita lainnya.

Singkatnya, saudara kita yg murtad, tak yakin dengan islam atau saudara kita yg cakap semua agama sama itu jumlahnya ramai sangat jika kita hitung sedari semula 100 atau 200 tahun lepas.

Untuk itulah tujuan utama dari page group ini ialah berusaha mengembalikan keyakinan muslim akan islam sebagai SATU-SATUNYA AGAMA YANG TERBUKTI BENAR!!! Dan kita BUKTIKAN pulak jika agama lain itu salah.

Sy tak menghina agama lain seperti yg difikirkan oleh beberapa ahli/member, tapi sy sejujurnya PAPARKAN BUKTI jika agama lain salah!

Perintah agar kita memBUKTIKAN ini pun tertulis dengan jelas sangat dalam Qur’an:
Qs.2 Baqarah: 111. Dan mereka berkata: "Sekali-kali tidak akan masuk surga kecuali orang-orang Yahudi atau Nasrani". Demikian itu angan-angan mereka yang kosong belaka. Katakanlah: "Tunjukkanlah bukti kebenaranmu jika kamu adalah orang yang benar".

Tolong, jangan beribadah untuk diri sendiri. Rasulullah Muhammad SAW bersabda: Tidak sempurna iman seorang muslim sehingga dia mencintai saudaranya seperti mencintai dirinya sendiri.

Relakah kita tengok saudara kita murtad cume kerana sesuap nasi, sekeping perak & sesikit cinta manusia?

Salah satu wujud cinta sesama muslim itu ialah AMAR MA’RUF NAHI MUNKAR.
Amar ma’ruf masih lagi senang, tapi jika Nahi munkar, belum tentu semua orang boleh melakukannya.

1x lagi, tujuan awal page group ini ialah meyakinkan saudara lain dengan berbagai tingkat keimanan agar percaya 100 % pada islam & Qur’an. Tak ada 1 pun keraguan padanya. Dari itu, mari kita bersatu dalam 1 Islam, 1 Allah, 1 Qur’an, 1 Kiblat, 1 Hati.

Sekali lagi, sy tak menyerang agama lain, sekali lagi, sy cume nak sampaikan kebenaran, dan lagi kita cume beladiri, kita wajib bela akidah & keyakinan kita yg telah diserang dari semua arah mulai dari mode, fashion, food, televisien, radio, mass media, budaya dan segala cara licik mereka serang kita.

Dan semoga ISLAM SEGERA BANGKIT DARI TIMUR, kerana ISLAM TAK KAN BANGKIT SELAMA UMATNYA MASIH RAGU & TIDAK YAKIN AKAN ISLAM ITU SENDIRI SERTA TAK DAPAT BUKTIKAN HANYA ISLAM SEBAGAI SATU-SATUNYA AGAMA YANG TERBUKTI BENAR!

Mari bersatu dalam barisan yg teguh!
Qs.61 Shaff: 4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Dakwahkanlah meski cuma 1 ayat shaja, mulakan dari saudara & rakan2 sekitar kita. Biar cuma sikit 1 ayat tapi disampaikan, lagi baik daripada ramai ilmu tapi cuma untok diri sendiri.

Untok new member... tolong click disini untok posting hari-hari lalu...
http://www.facebook.com/album.php?aid=147602&id=298400792751

Info page group:
http://www.facebook.com/pages/-ISLAM-TERBUKTI-BENAR-/298400792751?v=info

Tolong kami untuk menyebarkan ISLAM TERBUKTI BENAR ini dengan segala cara, copy paste, share, kongsi, bagikan, print out, photocopy, wall post, email, tautan/link, undang/jemput rakan menjumpai page group ini atau dengan segala cara lain yang baik & hikmah.

۩۞۩ - ISLAM TERBUKTI BENAR - ۩۞۩...^_^...!




  • Stumble This
  • Fav This With Technorati
  • Add To Del.icio.us
  • Digg This
  • Add To Facebook
  • Add To Yahoo

0 komentar:

Posting Komentar